תכנון נכון של סופרמרקט מתחיל קודם כל מן ההתייחסות הבסיסית שעלינו לייחס אליו כמו לכל עסק אחר – אנו שואפים להקים עסק חדש, עסק הדורש מאתנו לא מעט הוצאות ראשוניות ושוטפות, ולכן חשוב שניערך בהתאם מהיבט יזמי טהור.
ראשיתו של כל עסק משגשג נעוצה ביצירת תכנית עסקית נכונה הכוללת חקר מתחרים, ניתוח קהלים, הבנת סדר כוח האדם, מי הם הספקים, מימון ראשוני והלוואות במידת הצורך, גובה ההכנסות הנדרש לצורך יצירת רווחיות, נושאי משרה, והיבטי שיווק.
נשמע כמו בלגן שלם? ובכן מדובר בלא מעט כאב ראש, אך גם אפשר וחשוב לעשות סדר בדברים.
כוח האדם
כוח אדם תפעולי תמיד ניתן למצוא בשפע, אולם כוח אדם ניהולי? כאן השאיפה שלנו היא למצוא אנשי מפתח שיוכלו להבטיח לנו התנהלות שוטפת טובה.
אינכם מוכרחים לעשות את הראיונות לבד, וניתן לשכור את שירותיהן של חברות כוח אדם מיומנות אשר מוסמכות במציאת אנשי המפתח שעונים במדויק על הדרישות.
היבטים שיווקיים פנימיים
כל פריט וכל מוצר המותגי בסופרים אינם נמצאים שם סתם. יש לכך סיבה.
סופרים, כמו חנויות רבות אחרות, מסודרים באופן שמאפשר ללקוחות לחוות את החווייה הצרכנית בנוחות רבה ובמלוא תפארתה.
מן המוצרים הבסיסיים ביותר ועד למוצרים שאנו נזכרים בהם ממש בדקה ה-90.
לשם כך מומלץ אף לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המיומנים בסידור חנויות באופן שמעודד יותר רכישות.
פרט נוסף שחשוב לקחת בחשבון בעת הקמת סופרמרקט הוא פתרונות התצוגה השונים. ניתן להשתמש בפתרונות מידוף רגילים, אך לעתים חשוב גם לעשות שימוש בשירותיהם של מפעלים ייעודיים אשר מייצגים פתרונות תצוגה בעיצובים אישיים.
מפעל מוכר בנושא זה הוא תיצוג פדגו פלסטיק בע"מ, שפעיל עוד משנות ה-40 של המאה שעברה, ומספק את שירותיו בדיוק לחנויות מסוג זה.
היבטים שיווקיים חיצוניים
נפתח סופר חדש? עשו כל שביכולתכם כדי להפיץ את הבשורה.
לרוב נהוג להמליץ על קידום ממומן ברשתות החברתיות, אך ניתן גם לעשות שימוש בדפי פייסבוק מקומיים של ערים שונות.
טיפ חשוב: פנו למנהלי הדפים ובקשו מהם לפרסם שנפתח סופר חדש, לא תאמינו איזה הד דבר שכזה ייצור.
פנו אלי להתייעצות
חושבים להכיר סופר שכונתי? או אפילו חושבים מעבר לכך על רשת שלמה?
כדאי שתיערכו מראש עם יועץ עסקי שילווה את המהלך שלב אחר שלב.
לפרטים נוספים וקבלת מידע, אני מזמין אתכם להשאיר לי פנייה באתר ואשוב אליכם בהקדם האפשרי.